FAQ

VoIP Telefonie

Telefonie is essentieel voor uw dagelijkse bedrijfsvoering. Wanneer er echter problemen optreden, kan dit resulteren in hinder in je workflow. Daarom hebben wij enkele vaak gestelde vragen alvast voor je beantwoord, zodat je nog sneller weer aan het werk kunt. Staat het antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is VoIP telefonie?

Telefonie via het internet
VoIP telefonie staat voor Voice over IP, oftewel spraak via het Internet Protocol. VoIP maakt gebruik van het IP-protocol om spraak-pakketten te transporteren over een IP-netwerk. VOIP maakt gebruik van verschillende protocollen om te communiceren waarvan het SIP-protocol de meest gebruikte is. In simpeler woorden: Je maakt gebruik van je internet verbinding om de spraak overheen te sturen.

Zitten hier dan beperkingen aan t.o.v. traditioneel telefoneren?
Nee, hier zitten geen beperkingen aan, je kan gewoon mobiele, (inter)nationale en service-nummers bellen zoals je gewend bent.
Het enige wat je nodig bent om te kunnen bellen is een werkende internetverbinding.

Wat zijn de voordelen van VoIP?

Kostenbesparend en overal bereikbaar
Vaak is het zo dat VoIP telefonie goedkoper is dan een reguliere telefoonlijn. Ook heb je m.b.v. een handige app of portal vaak inzicht in je eigen belgedrag. Daarnaast is VoIP telefonie verkrijgbaar in allerlei verschillende vormen. Sommige VoIP oplossingen zijn naadloos te integreren met je eigen CRM / ERP oplossing en bijvoorbeeld Outlook. Door een koppeling tussen je telefoontoestel en PC kun je via een handig dashboard nóg makkelijker je gesprekken voeren. Veel VoIP oplossingen voorzien ook in het gebruik van bijvoorbeeld een (eigen) SIP-applicatie op je mobiele telefoon, waardoor je altijd en overal bereikbaar bent.

Blijf ik bij een internet storing nog telefonisch bereikbaar?

Blijf tóch bereikbaar
VoIP telefonie is afhankelijk van een werkende internet verbinding. Wanneer deze weg valt, betekent dat in eerste instantie dat je óók telefonisch onbereikbaar zult zijn. Je hebt immers geen werkende verbinding meer om het gesprek overheen te sturen. Echter, kunnen wij bij een internetstoring bij jou op locatie, het VoIP verkeer vanaf de server omleiden naar bijvoorbeeld een mobiel toestel. Zo blijf je tijdens een storing toch telefonisch bereikbaar, wel zo prettig.

Heeft u vragen? Neem contact op met Cloud24!

Ondersteuning 24/7

Kom je er toch niet uit? Geen probleem, daar zijn we voor.
Je kunt ons bereiken via één van onderstaande buttons!

088 – 244 0 244
Contactpagina

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK !

© 2014 – Cloud24 ICT B.V.

KvK:
BTW:
IBAN:
61625817
NL854418970B01
NL70INGB0006668674

Social Media

Reviews

Cloud24 scoort een 4.5 uit 5 op basis van 7 Klanten beoordelingen

Adresgegevens

David Livingstonestraat 3
7825AE Emmen

Google maps

Contact

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK !

Social Media