FAQ

Internet – WiFi

Met je internetverbinding moet je in staat zijn je dagelijkse werkzaamheden uit te voeren. Wanneer er echter problemen optreden, kunnen deze je enorm hinderen in je workflow. Daarom hebben wij enkele vaak gestelde vragen alvast voor je beantwoord, zodat je nog sneller weer aan het werk kunt. Staat het antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Help! – Mijn internet is traag!

Doe de speedcheck
Er kan een groot verschil zitten tussen de snelheidservaring van een bekabelde verbinding en een draadloze oplossing zoals Wi-Fi. Zit je bijvoorbeeld (te) ver van het acces point om op een wifi-verbinding te werken? Dan kan er vertraging optreden, door het slechte bereik. Echter kan er ook een probleem zijn met uw internet leverancier (ISP, bijvoorbeeld KPN of Ziggo). Vaak kunt u storingen en / of hinder terugvinden op de storingspagina van uw internet leverancier. Wij adviseren vaak om eerst een speedtest uit te voeren door hier te klikken. U krijgt dan inzicht in uw download snelheid in MB’s, uw vertraging in milliseconden & uw upload snelheid. Met deze gegevens krijgt u snel inzicht in de prestaties van uw internet verbinding. Ook kan het opnieuw opstarten van de router vaak helpen. Komt u er vervolgens nog niet uit? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Mijn internetverbinding doet het niet. Wat nu?

Controleer & herstart apparatuur, doe een storingscheck.

Een niet werkende internet verbinding kan verschillende oorzaken hebben. Heeft u onlangs iets gewijzigd binnen uw netwerk-omgeving of modem / router instellingen? Mogelijk dat dit storingen geeft binnen het netwerk. Daarnaast is er een kans aanwezig, dat uw internet leverancier (ISP) mogelijk een storing heeft. Dat valt onder andere hier te controleren. Daarnaast zou je alle bekabeling kunnen controleren, en al het netwerk apparatuur eens kunnen herstarten. Mocht dit tóch niet helpen, dan zijn wij altijd bereikbaar om je zo snel mogelijk weer online te krijgen.

Ik kan geen verbinding maken met mijn draadloos netwerk. Wat nu?

Slecht bereik, onjuist wachtwoord of een uitgeschakelde WiFi adapter.
Vaak komen verbindingsproblemen met uw wifi-netwerk door dat u zich buiten de radius van het draadloze netwerk bevindt. Een draadloos access point heeft een maximale afstand waarin deze jou kan voorzien van een goed signaal. Dit bereik is erg afhankelijk van de omstandigheden waar het access point zich in bevindt. Bevat uw woning of kantoor bijvoorbeeld veel beton, is de afstand tussen jouw apparaat en het access point vrij fors of ondersteunt jouw apparaat niet het juiste protocol? Dit kunnen allemaal factoren zijn die een verbinding bemoeilijken. Ook kan het zijn dat je geen verbinding kunt krijgen omdat onlangs het wachtwoord veranderd is, en het opgeslagen wachtwoord van jouw apparaat niet meer overeenkomt. Vaak wordt dan wel opnieuw gevraagd, om het juiste wachtwoord in te voeren. Mocht je helemaal geen beschikbare draadloze verbindingen zien, dan kan het wel eens zijn dat je apparaat (per ongeluk) in ‘vliegtuigstand’ staat, of dat de draadloze adapter is uitgeschakeld.

Heeft u vragen? Neem contact op met Cloud24!

Ondersteuning 24/7

Kom je er toch niet uit? Geen probleem, daar zijn we voor.
Je kunt ons bereiken via één van onderstaande buttons!

088 – 244 0 244
Contactpagina

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK !

© 2014 – Cloud24 ICT B.V.

KvK:
BTW:
IBAN:
61625817
NL854418970B01
NL70INGB0006668674

Social Media

Reviews

Cloud24 scoort een 4.5 uit 5 op basis van 7 Klanten beoordelingen

Adresgegevens

David Livingstonestraat 3
7825AE Emmen

Google maps

Contact

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK !

Social Media