FAQ

E-mail

Sinds de digitalesering is e-mail inmiddels ons belangrijkste communicatiemiddel geworden. Niets is vervelender als je e-mail niet meer (goed) werkt.
Hier lees je de meeste voorkomende problemen en vragen terug.

Ik ontvang véél SPAM. Wat kan ik hieraan doen?

Maak gebruik van een spam-filter
Phishing- en spamberichten zijn natuurlijk erg vervelend. De gevolgen van een phishing e-mail kunnen grote gevolgen hebben voor jou en je bedrijf. De meeste anti-virus & firewall software oplossingen hebben vaak ook een geïntegreerde spam-filter functionaliteit. Hierdoor worden vaak e-mail bericht op eindgebruiker niveau gefilterd, geblokkeerd en verwijderd. Heeft u onlangs het gebruik van dergelijke software toch nog last van veel spam berichten? Geen nood, wij bieden op maat gemaakte spam-filter oplossingen die op server niveau al je berichten veilig filter, zonder vertragingen. Meer weten? Neem dan even contact op.

Mijn e-mail is gehackt! Wat nu?

Neem direct contact op!
Wanneer je het vermoeden hebt dat je mailbox ten prooi is gevallen aan hackers, of dat er iemand anders zonder toestemming gebruik maakt van je e-mail, aarzel dan niet en neem direct contact met ons op. Het is noodzaak om direct je wachtwoord te laten wijzigen en eventueel ongeautoriseerde toegang te blokkeren. Wij adviseren dan ook om altijd gebruik te maken van een sterk wachtwoord, bestaande uit een combinatie van Hoofdletters, kleine letters, en leestekens.

Wat is het verschil tussen het POP3 en IMAP?

De verschillen
POP3 (Post Office Protocol) is een gedateerde manier van mail communicatie. Hierbij worden e-mail berichten direct vanaf de mailserver naar je device gedownload. Zodra de emailberichten worden gedownload en gelezen, worden deze van de server verwijderd. POP3 is minder geschikt voor gebruik op meerdere apparaten. Wanneer je device crasht met al je via pop3 gedownloade e-mailberichten, ben je deze dan ook helaas verloren.

IMAP (Internet Message Acces Protocol) is een moderner protocol waarbij de e-mailberichten op de mailserver blijven staan, en er een kopie gestuurd wordt naar je device. Voordeel hiervan is dat de mailbox op meerdere apparaten bekeken kan worden. Ook kunnen verschillende gebruikers toegang krijgen tot dezelfde (centrale) mailbox. Daarnaast blijft bij een crash alle e-mailberichten nog beschikbaar vanaf de server, waardoor dit een veilige en beter optie is t.o.v. POP3.

In beide gevallen wordt voor de verzending van e-mail gebruikgemaakt van SMTP.

Heeft u vragen? Neem contact op met Cloud24!

Ondersteuning 24/7

Kom je er toch niet uit? Geen probleem, daar zijn we voor.
Je kunt ons bereiken via één van onderstaande buttons!

088 – 244 0 244
Contactpagina

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK !

© 2014 – Cloud24 ICT B.V.

KvK:
BTW:
IBAN:
61625817
NL854418970B01
NL70INGB0006668674

Social Media

Reviews

Cloud24 scoort een 4.5 uit 5 op basis van 7 Klanten beoordelingen

Adresgegevens

David Livingstonestraat 3
7825AE Emmen

Google maps

Contact

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK !

Social Media